dissabte, 17 de novembre del 2012

Setmana d'Activitats Extraordinaries (SAE)

Durant la setmana del 12 al 16 de novembre hem realitzat diverses activitats, com per exemple una excursió per la muntanya des del baixador de Vallvidrera fins a sant Cugat i anar a visitar una llar d'infants.

Totes les activitats han sigut molt interessants però una de les que crec que vam poder treure més profit va ser l'apadrinament d'una alumne de tercer curs que ens acollia a la llar d'infants on ella realitza les pràctiques.

Jo vaig anar a l'Escola bressol del Putget situada al barri de Sarrià de Barcelona. Allà ens van acollir totes les mestres i les alumnes de tercer que feien el practicum de la carrera. És una escola amb un tracte per tothom, tan mestres, pares i infants, molt familiar i en el que en un sol dia m'hi van fer sentir com a casa. La directora era molt amable i de seguida va venir a donar-nos la benvinguda i a continuació ens va explicar el funcionament de la llar d'infants.

La meva padrina també em va agradar molt ja que en tot moment va estar pendent de mi i de que no em faltés res. També em va explicar el que feia ella i les tasques que realitzava. Em va ensenyar forces coses i em va deixar experimentar també.
Va ser una vivència molt gratificant i m'emporto un bon model de mestra i moltes idees per un futur!

Aquí us deixo unes quantes fotografies de la meva setmana de la SAE.



Entrada de la Llar d'Infants


L'aula de les marietes
El grup en el Pi de Sant Cugat









diumenge, 11 de novembre del 2012

Prezi


http://www.google.es/imgres
Aquest programa anomenat PREZI s'utilitza per fer presentacions dinàmiques i creatives. es poden introduir imatges, vídeos, text, etc. Les presentacions que es facin amb aquesta aplicació es podran penjar a la web i compartir-lo, és a dir pot ser públic o privat.

Com fer una presentació amb prezi?

És molt senzill, només has d'anar a la pagina web: www.prezi.com i allà registrar-se.
una vegada hagis iniciat la teva sessió clica la pestanya on surt "new prezi", després sortirà una pantalleta on hauràs d'introduir el títol de la presentació i una descripció.
Més endavant s'obrirà una altre pantalleta on es poden escollir "templates" que són diferents models de pantalles predissenyades o en blanc.
Una vegada escollit el "templates" a la part superior hi ha les eines per treballar i crear la presentació.
 ·Add a Frames: s'utilitza per dissenyar els marc que es volen destacar i els pots escollir de diferents formes  que siguin invisibles.
 · Themes: són els temes per fer el fons i els colors predissenyats.
 · Imatges: per introduir una imatges des d'alguna carpeta o des de google.
 · Shapes: per posar-hi símbols o figures.
 · Media: insertar vídeos des de youtube o de carpetes.

Una vegada dissenyat el teu prezi es guarda el projecte clicant la pestanya amb el símbol de guardar que surt a dalt a l'esquerra al costat de la paraula "Present".Quan l'hagis acabat i guardat a dalt el que està més a la dreta, si el premes  tornes a la pàgina d'inici de la teva sessió.
Es podrà editar tantes vegades com es vulgui clicant el botó d'editar, i per publicar el prezi s'haurà de copiar el codi embed.

Quins avantatges i inconvenients té Prezi?

Avantatges
Inconvenients
·         Ús de l’aplicació molt senzilla
·         Servei gratuït
·         Full de presentació molt ampli
·         Molta variació d’eines
·         Presentació molt dinàmica i creativa
·         No hi ha diapositives
·         Flexibilitat de moviments
·      Es pot introduir imatges, text, vídeos, animacions, etc.
·         Plantilles predissenyades o full en blanc

·         Tot i ser molt senzill , la pagina està en Anglès.
·         No es pot imprimir
·         Es necessita connexió a Internet.



Aquí us deixo un exemple de la presentació amb Prezi que he realitzat aquesta setmana a la classe de GTIC.



divendres, 9 de novembre del 2012

Les presentacions en l'educació

Classroom
http://www.flickr.com/photos/jamesclay/3509154015/
Després d'haver treballat el tema de les presentacions i el power point, a la classe de Gtic hem llegit un article anomenat "12 propostes d'ús creatiu i multimedial del programa Power Point" fet pel professor Jordi Simón.
En ell s'hi recullen els avantatges que proporciona utilitzar les presentacions en l'educació ja que els alumnes tenen una pantalla com a soport visual sobre el tema, esquemes, etc. També permet incorporar imatges, inserir tota mena d'elements multimedials, té més facilitat per prendre el apunts, etc. 

Tot i així també hi ha algun desaventatge depenent del contingut de les diapositives que a vegades és molt dens i hi ha informació de més, l'orador només llegeix la pantalla, els colors i les formes es col·loque de forma indiscriminada, introduir molts efectes i animacions, etc.


Aquí deixo una de les presentacions amb power point que he realitzat per l'assignatura de plàstica utilitzant un programa on-line anomenat Slideshare per poder incloure presentacions fetes amb Power Point en el bostre blog.

dijous, 8 de novembre del 2012

Les presentacions

El programa més utilitzat per fer presentacions és la eina de Microsoft Power Point. És un programa que permet realitzar presentacions de manera senzilla i sintetitzada perquè sigui més fàcil d'entendre pels oients ja que tenen un recolzament visual gràcies a les diapositives i per l'orador degut a que pot tenir l'exposició de manera esquematitzada a la pantalla.
Es poden aplicar diferents dissenys de fons, plantilles, animacions, textos, imatges, vídeos, etc.

http://www.flickr.com/photos/28572028@N03/2668249940/
En el món de l'educació cada vegada esta tenint més empenta ja que els mestres l'utilitzen com a transmissor de coneixements juntament amb el mestra, procurant, però no fent un mal ús d'aquest programa.

Les capacitats que es desenvolupen són les d'adquirir, seleccionar, analitzar i sintetitzar la informació per poder-la transformar en coneixements. Utilitzar els mitjans i entorns digitals per a comunicar i treballar de forma col·laborativa.

Elements dl programa són:
· Les diapositives: són l'eix central per crear la presentació i s'hi col·loquen els objectes (text, imatges,vídeos,etc).
· Transicions: efectes visuals/sonors que s'estableix entre diapositives
· Animacions: efectes visuals/sonors que s'estableixen els objectes i que implica un ordre d'entrada i sortida de dins la diapositiva.
· Accions: conjunt d'instruccions que executem quan fem un clic passem el ratolí per sobre de l'objcte.
 

Webs Consultades:
http://ca.wikipedia.org/wiki/Microsoft_PowerPoint
http://gestioinformacioeducacio.blogspot.com.es/2012/10/les-presentacions-leducacio.html

diumenge, 4 de novembre del 2012

L'escola mata la creativitat?

Aquí teniu un vídeo on el senyor Ken Robinson explica cóm l'escola en general no ajuda a fomentar la creativitat i la imaginació dels infants en una de les etapes més importants dels nens i nenes.
Explica que la creativitat és igual d'important que qualsevol assignatura i que poc a poc s'està perdent aquest foment per qualsevol altre cosa que no siguin les matèries curriculars.

Espero que us agradi!

"Todos los niños nacen artistas pero con el tiempo se les va la creatividad." Picasso

dissabte, 3 de novembre del 2012

Documentar, una mirada nova

librolibro.es
http://www.rosasensat.org/cacheImage
És un llibre que des de la primera pàgina defineix el significat de la paraula documentar i el valor que té a la professió dels mestres. També explica que el fet de documentar no és una cosa d'ara sinó que des de fa temps que la documentació es porta a terme mitjançant l'observació directe dels infants de manera individual i col·lectiva.

Més endavant exposa trenta historietes de diferents escoles bressol i trenta situacions diferents de la vida quotidiana que juntament amb un suport visual de fotografies i imatges ajuden a entendre la meravella i el plaer de l'experimentació amb els infants. 

divendres, 2 de novembre del 2012

Delicious.com

El Delicious va se creat per la companyia Yahoo al 2005, amb el proposit de crear un servidor dins la xarxaon es poguessin guardar les agreçes de les pàgines qweb més consultades per cada persona.

Només s'ha de crear un comte des de la pàgina www.delicious.com i afegir tantes adreçes com es desitji de la manera més simple i etiquetant-les amb una paraula. També permet compartir-les amb altres usaris i veure qui ha publicat aquell enllanç i d'on prové.
És una eina que facilita la manera de buscar webs de manera freqüent i trobar-les de manera molt ràpida, a més també compta amb la eina de RSS.

Aquí teniu un vídeo on surt cóm es pot fer un compte amb el Delicious i els seus avantatges.